На окрему увагу заслуговує такий вид перевезень вантажів як річкові баржі.
За енергоефективністю він у 5 разів переважає залізничний і в 10 разів — автомобільний. Поза тим, водні шляхи не потребують постійного ремонту, як автомобільні дороги. За розрахунками експертів, кожен мільйон тонн, переведений з автомобільних шляхів на водні, дозволяє зекономити близько 800 мільйонів гривень, що можна витратити на відновлення автодоріг, зруйнованих вантажівками, на відновлення яких держава щороку втрачає десятки мільярдів гривень. Баржі на дві-п’ять тисяч тонн, завантажені різними контейнерами, — це еквівалент 500 фур або 100 вагонів. І це також розвантажує порти. Адже прямо з баржі можна доставляти вантаж на судно, підпливши з боку.
Вигоди водних шляхів давно оцінили у світі. В ЄС щороку річковими маршрутами перевозиться понад 500 мільйонів тонн вантажів. У Нідерландах частка перевезень річковим транспортом наближається до 50%, у США складає 40%, у сусідній Румунії — 29%. В Україні ж коливається в районі 3%. За цим видом майбутнє,при умові відновлення вітчизняного річкового вантажного флоту. В Україні витрати на експорт сільськогосподарської продукції, зокрема, логістична його ланка на 40% перевищують витрати в ЄС. Чи не єдиним видом транспорту, спроможним урятувати агропромисловий сектор України і забезпечити експорт вирощеної продукції, на сьогодні є річковий транспорт.
На жаль на даний момент такі перевезення доцільні тільки в міжнародному сполученні: з ЄС в Україну, або ж транзитом з ЄС до Республіки Білорусь.
З гордістю можемо сказати, що маємо позитивну практику в перевезенні з ЄС транзитом через Україну до РБ вантажів, в тому числі негабаритних.